Un profesor de la Arizona State University (ASU) a început un studiu care cercetează eficacitatea unui vaccin preventiv împotriva cancerului pentru câini. Opt sute de câini vor fi incluși în acest studiu, care va dura 5 ani.

Dr. Stephen Johnston, cercetător științific, profesor la Școala de Științe Sociale și director al Centrului de Biodesign pentru Inovații în Medicină, a dezvoltat vaccinul intr-o perioadă de 12 ani. El spune ca scopul său este acela de a schimba modul în care medicii veterinari tratează cancerul, prevenind înainte de a trata.

Pe parcursul studiului de cinci ani, 800 de câini vor fi fie vaccinați, fie li se va administra placebo și vor fi monitorizați. Vor lua parte de asmenea la studiu cercetători din Universitatea din Wisconsin (UW), Universitatea de Stat din Colorado (CSU) și Universitatea din California (UC).

“Studiul urmărește sa creeze la animalele vaccinate un raspuns imun îmotriva cancerului”, spune David Vail, profesor și oncolog la Facultatea de Medicină Veterinară. “Sfântul Graal ar fi acela de a preveni cancerul, în loc să aștepți să se declanșeze și apoi să tratezi.”

Vaccinul este conceput pentru a preveni formele comune de cancer, incluzând limfomul, osteosarcomul, hemangiosarcomul și mastocitoamele.

La început vor fi administrate doua seturi de vaccin la un interval de două săptămâni și apoi anual, timp de 5 ani. Câinii vor trăi în mediul lor obișnuit, respectiv la stăpânii lor acasă și vor fi verificați de două până la trei ori pe an pe durata studiului pentru a monitoriza apariția oricăror tipuri de cancer.

“Ar trebui să știm cam în decurs de doi ani, dacă vaccinul are vreun efect sau nu”, spune Dr. Johnston.

Material preluat și tradus de pe www.veterinarypracticenews.com.